fredag 13 april 2012

Namnfrågan

Det var inte lätt den här gången heller. Som vanligt blev jag nedröstad med Staffan. Klara ville att Brorsan skulle heta Buster och Johan var mest sugen på Valle. Valle Wallén. Hugo tyckte att han skulle heta Lillasyster och absolut inte Laban för det heter ju spöket. Mormor och morfar tyckte Albin, Alfons eller Olov men deras åsikter i den här frågan är egentligen helt ointressanta.

Till slut enades vi om Olle. Olle Wallén. Olle Hans Gustav Wallén.

Olle är en rätt stor liten goding som vägde 4360 g när han såg dagens ljus. Han är en riktig mjölkmissbrukare och avskyr att vara ensam. Han gillar bättre att vara hos mig till skillnad från Hugo som hellre spenderade tiden på Johans mage. Hugo är pappigare än vanligt men det är ju rätt skönt nu när jag mest bara kan amma.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Namn är så personligt, repskterar ert val fullt ut- vikigast att ni är nöjda alla andra kan dra ngt gammalt över sig :)
Stor kram och allt det bästa önskar jag er!!!
Christine

Singelmamman sa...

Klart det är en Olle! Syns ju lång väg. Tänk att namnfrågan väcker så mycket känslor och åsikter.
Annars tycker jag att Lillasyster är lite otippat men gulligt. :-)

Maria sa...

Så fint namn och många gratulationer. Så fin han är!

Anonym sa...

Vilken fin Olle...passar så bra till "brorsan"


Hälsningar Carin

bom sicka bom sa...

Så fin Olle är! Och Olle är ett jättefint namn!
Kramar!

Lotta sa...

Olle är jättegulligt!

Vilken söt kofta Olle har på sig. Är den hemstickad? I så fall, har du en beskrivning?

Stor kram!

Anna sa...

Koftan stickade jag till Olles kompis Gunnar som föddes i januari och som sedan ska ärvas av en kompis som kommer till sommaren- en riktig stafettkofta! Mönstret och knapparna har jag köpt på min favoritaffär Yll och Tyll i Uppsala. Jag kan skicka en kopia till dig om du lämnar din adress på Facebook.

Anonym sa...

Hugo och Olle, bra med korta namn. Så fin han är! Hoppas jag får träffa honom snart. Vi funderar på att komma upp och hälsa på om någon månad. Kanske hjälpa till i flyttkaoset? ;)

Kramar från Emma

Cathrin sa...

Valle Wallén var ju iofs lite festligt, men Olle Hans Gustav Wallén passar den här lille grabben alldeles perfekt tycker jag! Stort grattis till er lilla 'mjölkigel'! ;)

Micke K sa...

Jag köpte ju basen av Johan. Den hette Fernadez. Ja... elle JA. Eller nej. Eller vad....

Ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma sa...

Grattis fina du. Till erat mirakel!

Alexandra sa...

Fina fina Olle!