söndag 2 september 2012

Sommaren 2012

Nu är hösten äntligen här! Jag älskar hösten men just i år när sommaren knappt varit märkbar känns den inte riktigt lika härlig. Det är skönt att vardagen är tillbaka efter en väldigt intensiv sommar där nästan inte en dag gått utan att någon besökt oss i det nya röda huset. Jag sammanfattar:


16 maj får vi tillgång till huset. 
Mamma leker med Hugo när han inte är på dagis.
Johan och pappa renoverar köket och jag sover med Olle (när jag inte ammar).


Olle får gå på rockkonsert och titta på sin pappa.

Olle får en fantastisk fin mössa av bom sicka bom Ulrika!

Hugo hamrar och spikar och borrar.

Ibland besöker jag och Olle kaoset i nya huset.

Johan fixar uthyrningsrummet. Kan väl inte direkt rekommendera att köpa hus med en nyfödd...

...och då har vi bara renoverat köket.
Sovrummet väntar fortfarande på nya tapeter efter att jag, 
i ett rus av grönfärgpanik, 
rivit ner den gamla väven.


Pappa och mamma var så mycket i huset,
att Hugo trodde att dom också skulle flytta dit. 
Ni kan ju föreställa er besvikelsen...

Vi följde med Johan, som tävlade i Svensktoppen nästa, till Lycksele.

I juli hade jag en workshop med ståltråd som trädgårdskonst. 
Mina första fyra timmar utan Olle.
Lite annorlunda mot för livet som mamma till BäbisHugo.

Några dagar bjöd på sol och härliga timmar
på ett mysigt sommarcafé ett stenkast från vårt hus.

Jag hann virka lite.

Matplatsen blev klar efter en månad! 
Bara nya tapeter som önskas av tomten... 
Och lite kraft att hålla städat.

Vi var på Visfestival med härliga vänner!

Hugo längtade efter vintern.

Olle blev tjockare och tjockare. 
Nu, när han är fem månader väger han 11 kg. 
Det vägde Hugo när han var ett och ett halvt...

Det fanns lite mindre tid till att älska min härliga man
men han är fortfarande den allra bästa.

Vi var som vanligt på Urkult.

Fast jag och barnen sov mest,

och höll oss inne när det regnade.

JA! underhöll på Prästgårdstrappen

och jag och barnen vilade.

Olle får mat av mormor för första gången. 
När Hugo var lika gammal hade han nästan oftare fått mat av henne än av mig. 
Men mer om det i nästa inlägg.


2 kommentarer:

Alexandra sa...

Fina bilder och härlig sommar trots vädret. Och renoveringen.

Ngn dag kommer vi också förbi. Bara så ni vet!

Annelie sa...

Längtar att få sätta mina små fötter i ert nya palats som ser helt fantastiskt ut! Ses snart. Kram!