söndag 6 mars 2011

Vasaloppspremiär.

För första gången någonsin ser vi starten på Vasaloppet, morgonmysigt värre med frukost på bricka. Hugo somnade om men jag och Johan tittar med glädje och planerar för vår riktiga Vasaloppspremiär.

Äntligen är Hugo piggare och vaknade utan feber- han har ätit lite välling på morgonen och igår fick han i sig lite päron. På hela veckan har han knappt ätit och druckit väldigt lite.

Sjukvårdsupplysningen tyckte att vi skulle uppsöka vård idag om han inte var feberfri. Det var en jobbig dag för mig igår. Dels var jag sjuk själv med huvudvärk och feber, dels blir det så extremt jobbigt att ha ett sjukt barn i famnen. Kroppen minns hur det var med Gustav och jag blir jätterädd fast jag egentligen vet att det inte finns någon anledning till oro. Kommer det alltid vara så här när barnen blir sjuka undrar jag?

Egentligen skulle vi åkt till Värmland idag men skjuter fram resan till vi blivit piggare. Vi har sportlov denna vecka- eller kulturlov som det heter i Umeå. Fast det heter kanske så i hela Sverige?

4 kommentarer:

Hanna sa...

Det ser väldig mysigt ut...

Krya på er och hoppas ni tar er till Värmland innan kulturlovet- som faktiskt är novemberlovet och inte sporlovet...

Kram!

bom sicka bom sa...

Jag kan förstå din oro! Så skönt att Hugo är feberfri i dag! Hoppas ni får en mysig dag, och en trevlig tripp till Värmland. Kram

A&T sa...

Skönt att Hugo är bättre!
Tänkte tacka för trevligt sällskap!
Har letat efter dig på Facebook... men du vet jag och teknik... (som Stockholmare måste jag ialla fall försöka hålla fanan högt ;)

Miljoner kramar

Anna

Singelmamman sa...

Här gjorde vi tvärtom, vi såg själva målgången! Skönt när febern lättar och hungern sätter in för de små. Och nog sitter det i länge, kroppens förmåga att minnas. Jag blir stressad när mina tonåringar har hosta, de hade krupp som små. Skickar en krya-på-kram!