tisdag 11 januari 2011

Nyponrosen.

Andra dagen för Hugo på förskolan idag. Det går verkligen bra och han leker som sjutton, har knappt tid för fruktstund eller lunch. Fyra pojkar i samma ålder är dom på avdelningen tillsammans med rara fröken Cecilia. Han har börjat på samma dagis som Gustav och Klara gick på, Rosen i en fin Västerbottensgård, inredd i sann Waldorfestetik. Jag tror att det är världens bästa förskola, med den härligaste personalen och den bästa kokerskan. Lyllos oss som får ha Hugo där! Jag längtar till torsdag då han ska få vara där en stund utan mig.

Utelek med skrana, skottkärra, snöskovel, spadar och pulkor.
Toppen tycker Hugo som nu sover gott i sin vagn.

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Underbart att höra. Längtar efter att få se de små tillsammans.

Maria sa...

Skönt att ha ett dagis som man tycker om så mycket, då är det lättare att lämna.

J sa...

Hej! Är ni antroposofer eller har ni bara fastnat för pedagogiken?

Anna sa...

J:
Jag kallar mig inte antroposof utan det är pedagogiken som tilltalar. Framför allt mig- Johan har bara hamnat där... Jag har jobbat i många år på en Waldorfskola men inte intresserat mig mer än nödvändigt för antroposofin även om jag tagit del av idéerna.