måndag 17 januari 2011

Pustar ut hemma efter den roligaste helgen någonsin! Ett härligt sätt att inleda året på var det. Nästa år får vi nog fixa en likadan nyårsfest...

Jag vill visa bilder från lördagen men har inga själv, jag och Johan ska försöka klippa ihop en liten film ikväll som jag vill visa er.

Alla förberedelser, hår, smink, fotografering, lunchen i stugan och vigsel blev exakt som jag hade hoppats på. Helt perfekt och magiskt och roligt och vackert.

Grodan G och Råttan Roger var med hela dagen och även Gustav fanns troligen med och övervakade oss. Han skulle verkligen gillat att jag gifte mig med hans favoritkompis Johan.

Bröllopsfesten blev mer lyckad än jag någonsin kunnat drömma om. Talen, maten, uppträdandena, musiken - allt var exakt hur bra som helst och alla verkade ha jätteroligt hela tiden! Klockan fem lämnade dom sista lokalen och då hade vi sovit en timme redan...

På festen var nog inte Gustav alls med- han gillade inte när vi hade stora fester med våra kompisar. Han sökte nog upp sina Wow-kompisar och hängde på på nån raid eller så pysslade han med sina nya pysselkompisar.

Hugo är på dagis och Johan på jobbet och jag försöker samla tankarna.

Idag börjar en ny fas för mig, kan man säga. Var på arbetsförmedlingen i morse och meddelade att jag inte längre är föräldraledig utan söker jobb. Jag hoppas att jag kommer att få a-kassa tills jag hittar något och att jag får jobba lite extra på fritids. Så om ni vet om något jobb, är jag mycket intresserad...

Imorgon ska jag börja flytta in mina saker i ett ateljékollektiv på Pilgatan och det känns hur roligt som helst. Dom har redan börjat spåna på olika projekt och aktiviteter som föreningen ska hålla i och jag ser fram emot att samarbeta med alla dessa kreativa människor! Sen hoppas jag att jag under våren ska kunna börja jobba med ett än så hemligt projekt...

3 kommentarer:

Silke sa...

Tack fina Anna för en underbar fest!

Anonym sa...

Tack Anna och Daniel för att vi fick komma och dela er lycka i lördagskväll. Maten var fantastisk och festen hur rolig som helst! Vilken härlig rockstar du har gift dig med!Vi hade jättetrevligt! Än en gång tack!

Kram Petra och Johan

Micke K sa...

Tack för en buskul giftasfest! Kändes faktiskt som dagarna tre. Precis som traditionen bjuder, fast modernt tidseffektivt. 3 dar på 8 timmar. Yo.