torsdag 5 november 2009

Sjuk.

Hängig igår, sjuk idag. Ont i hals och huvud och lite mer ledvärk än vanligt. Ingen feber och inte helt utan ork. Alltså jag, inte Gustav. Hoppas jag inte smittade honom. Och vem har smittat mig?? Förbannar mig själv för att jag ska vara så jävla social. Fast förmodligen är det bara kassörskan på ica eller nån. Och jag tänker absolut fortsätta träffa mina vänner. 

Imorgon åker vi till stugan. Där inga högar av tvätt och papper stirrar på en. Där det på nåt sätt blir mindre disk och stök. Vi ska inte ta med oss något trådlöst internet och jag har ingen täckning på min mobil där. Skönt.

Gustav var på sjukhusskolan idag och kände sig mycket nöjd. Han tycker om fröken där och det känns viktigt för att han ska orka komma ikapp så mycket som möjligt. Det är ingen som tror att han ska behöva gå om, tack och lov eftersom det skulle vara helt förödande för honom tänker jag.

Vi har fått kallelse till 3-månaderskontroll på Huddinge. Förutom vanliga prover och läkarundersökningar skall en sk Crista tas från benmärgen för att kolla så att inga cancerceller finns där. Oron kommer nog att vara obeskrivlig. Vad som känns lite kul med resan är att det var fullbokat på Ronald McDonald hus så jag och Gustav kommer att bo två nätter på Hotell! Lyx vi är väl värda.

Nu ska jag och Johan njuta av en barnfri middag. Hugo är hos Linda och lyxar i uppmärksamhet och de stora är hos pappan.

9 kommentarer:

Camilla sa...

Ha en underbar kväll & helg och KRYA på dig!

Hanna sa...

Jag tror du skulle kunna skriva vadsomhelst och avsluta med "det är vi väl värda" och hela världen skulle ställa upp på det! Nu är det er tur att få bra, bra saker!

Zachrissons sa...

Kan inte sova så jag tänker lite på dig och skriver lite här. Ringer imorrn, är du hemma så är du hemma. Annars hoppas jag NI får en superdupertoppenmysigkramig (älskogig) helg. Heter det älskog eller älgskog, nä varför skulle det heta älgskog? Du fattar, jag är trött.
KRAM och tack för lånet av gulleplutten med Jaggerläpparna.

Annika G sa...

Oj oj hoppas du snart blir piggare. Det går ju verkligen inte att skydda sig mot virus helt, så du gör verkligen rätt i att inte isolera er helt och hållet. Alltså snart redan 3 månader, otroligt. Hoppas hotellet är superlyxigt. Puss.

Susanne och Samuel sa...

Jag säger bara: handhygien, handhygien och handhygien!!! Under ett enda arbetspass kan jag hinna sprita händerna hundratals gånger. Det kan verka extremt, men det gör skillnad, jag lovar. Dessutom använder jag ofta handskar på jobbet. Det går inte an att jag sprider smitta mellan patienter, eller till/från mig själv. Orena händer är den värsta smittspridare som finns. När det för en del år sedan mystiskt spreds resistenta bakterier på en vårdavdelning, trots att man tyckte sig vara noggrann med hygienen lokaliserades till sist smittspridarna: dagstidningen och TV-fjärrkontrollen. Jepp, så kan det vara. Glöm inte heller dörrhandtag, lysknappar osv!!
Till sist en liten "fotnot": för några år sedan kom man på att sprit inte funkar så bra när det gäller att förhindra sridning av vinterkräksjukan, här är det vanlig hederlig skrubbning med tvål och vatten som lär funka bäst.

Detta var dagens lektion till alla Gustavs polare från infektionssyster Susanne

Hälsningar till er alla!!

Anonym sa...

Oj, hur blir det då om Gustav har så jättedåligt imunförsvar? :(
hoppas du blir frisk!
jag var nyss väldigt sjuk, tror det var svininfluensan.
kram!
/Natalie

Kirsten sa...

Krya-på-hälsningar !

Gurra G sa...

Mamma du måste uppdatera i bloggen oftare även om det är YBERTRÅKIGA inlägg så vill man läsa om vad du har gjort.

Alexandra sa...

DJa det är ni värda!!!!! Ha det underbart mysigt!