torsdag 18 mars 2010

Rubrik är det svåraste med att blogga...

Det har varit en rätt tung dag. Först beskedet om Nina, sedan många tankar på att lilla S skulle fyllt år och vidare tankar på Gustavs födelsedag som i och för sig inte är förrän i oktober. Samtal från Gustavs fina PAB, patientansvarig barnsköterska. Fint samtal men många tankar väcks återigen. Sen såg jag programmet om Elias och ytterligare minnen väcktes till liv. Jag läste för Frans och valde två böcker jag brukade läsa för Gustav när han var lika gammal. Det var i och för sig mer fint än sorgligt.

Jag har det fortfarande väldigt bra här i Västerås fast jag längtar väldigt mycket efter mina två killar i Värmland. Jag känner att jag gör lite nytta här i alla fall, hos familjen som håller på att renovera ett radhus. I går var jag och Annika där och målade lite samt rev en väggmatta i tvättstugan. Jag har rullat 56 köttbullar och idag gjorde jag Caesarsallad. I kväll är jag barnvakt så att Annika och Henri kan vara i huset tillsammans. Jag har så mycket tid för mig själv att jag nästan blir rastlös och det var en omöjlighet trodde jag... Det är väl det som är vitsen med semester. Jag virkar, surfar runt på nätet, planterar om blommor, går i affärer och har det rätt skönt. Och Linda och Lisa är hos mig och städar... Undrar när jag får ta hand om dom?


 På min väg till en garnaffär i Västerås 
såg jag det här fina stickgraffitit.

Här står jag framför tågstationen och minns.
När jag och Klara på ett sportlov för fyra år sedan 
skulle hälsa på Annika som då bodde i Uppsala, 
tog vi fel tåg. 
Från Stockholm skulle vi och hamnade här istället. 
Pinsam mamma.
Speciellt med tanke på att jag under ett år 
pendlade mellan Stockholm och Uppsala.
Det är fint i Västerås. 
Synd att inte alla jag känner bor här istället.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar mysigt och rofyllt. Ett litet andrum. Våren verkar kommit närmare i V-ås än här i sthlm. Hälsa Annika! Kram Malinb

FutureHope sa...

Njut! Jag vet vad det betyder att få vara lite på egen hand.

Singelmamman sa...

Själv körde jag trots gps fel från Stockholm till Arlanda. Jätte vanligt... nä.

Alexandra sa...

Haha. Jag gillar den där bilden väldigt mycket. Den är nästan tavelmaterial. Den på dig utanför stationen menar jag.

Vad gjorde du när du pendlade? När var det?

Anna sa...

Det var när jag pluggade i Uppsala och bodde i Stockholm. 96/97 hösten då jag var nygift och våren när jag väntade Gustav. Religion på lärarprogrammet läste jag då.

Maria sa...

Västerås är en jättefin stad härifrån flyttar vi aldrig men vi har vårt lilla vattenhål i en liten by som heter Graninge (ligger utanför Sollefteå).
Där kan man andas frisk luft och stressa av. Det är skönt att ha lite av båda världarna ;-)
Kram på dig och ha det fortsatt härligt i Västerås (imorgon ska det vara strålande sol och runt +8)

Nettan sa...

Hej!
Jag ramlade in på din blogg för någon månad sedan via Gustavs blogg. Vad trevligt att du är i Västerås, jag bor här =) Ha så trevligt i vår fina stad, synd att det är så grått väder =( Kram

Katarina sa...

Oh vilken goding DolfRuben är.
Hoppas helgen blir bra....

Alexandra sa...

Våren när han låg i din mage... nu gråter jag igen.

Pussar i massor

Maria sa...

Åh, älskade V-ås ! Min gamla hemstad.. saknar den ! Visst är den perfekt ändå.. Kram MaRIA