torsdag 6 maj 2010

Biten.

Som om jag inte redan var på uselt humör igår... 
Det haglade på eftermiddagen!

Hjälp! Mina rabarber!

Och tror ni inte att det kom snö också... I maj! 
Och den låg kvar nästan en timme 
innan det hade regnat bort. 
Ibland undrar man varför man bor i Umeå.


Det är tur att man har snälla pysselkompisar som kan ge en lite andrum och pysselterapi. Jag var hos Karin idag hela förmiddagen och slöjdade. Har inte hållit på med luffarslöjd tidigare och blev helt biten!

Om man har en bra lärare blir det fint!
Nu ska jag öva och öva så att jag kan göra 
lika fina saker som Karin. 
Utan hennes saker som inspiration 
hade jag inte lyckats producera (härma) 
så mycket som jag gjorde idag.

Det är skönt att man kan vara inne 
och göra fint i trädgården 
när det är för kallt att vara ute och göra fint!

10 kommentarer:

annelie sa...

Luffarslöjd är något som jag oxå skulle vilja pröva på.
Fina saker du gjort. Tänk vad terapi för huvudet och händer kan vara befriande...

Anna sa...

vi kan luffarsljöda när du kommer hit!

Singelmamman sa...

Nä men skitväder! Gillar snön på vintern. Men den, vintern, ska vara slut senast februari tycker jag. Fina saker du gjort, tack vare vädret! :-)

Madelene sa...

Jag längtar oxå efter sol och värme! Det var fina saker du gjort, jag vill också lära mig!! Kram

Anonym sa...

Så fina grejer du gör. /Karin

annamis sa...

Ja, märkligt väder här i Götet häromdagen också. Haglande som pågick i säkert en halvtimme. Annars brukar det ju endast vara i kanske 5-10 minuter! jag tror nog dina rabarber klarar sig. De står nog emot det mesta. Måste tillägga att jag blev imponerad av ditt hänge du gjort. Jag har fyra liknande på min altan. Rostiga nu dock, då de hängt ute hela vintern. De betalade jag dyra pengar för, och dina är faktiskt snyggare!! /Anna

gotteochvi♥ GRAVID IGEN! sa...

jag undrar oxå varför jag bor i umeå ibland.

Tigris Predikantan sa...

Ja, jag skulle vilja ha en vän/bekant nära mig som scrappade så jag kunde härma och lära *ler*!

Moa sa...

Snö i maj, är inte det förbjudet... Fast det är inte alltid så kul väder här i Göteborg heller :p Min pappa (som kommer från Botsmark) höll på att få ryck när vi hade haft någon av våra en-miljon-veckor-i-rad-med-grå-himmel-och-regn-perioder: "Man ser ju inte ens att solen är uppe, det är så jävla mörkt! PISS! VARFÖR BOR VI HÄR???". Jag undrade om han hade haft bättre väder i Västerbotten, tydligen hade han det :p

Fina saker du gjort! Både bra som terapi och inte fel när man skapar något fint heller.
Kram!

Anonym sa...

Ställ en plast hink eller balja upp o ner över rabarberna så får du ett litet drivhus och rabarberna växer och mognar snabbare ;-)