torsdag 27 maj 2010

Semifinal 2.

Jag blandar högt och lågt. Ikväll visas semifinal 2. Det kommer definitivt bli bättre än i tisdags, det lovar jag. Däremot lovar jag inte att ni slipper dåliga uttal och vulgära dansare.

Armeniens låt är jättebra tycker jag. Fin text och vacker låt. Går vidare gissar jag.

Azerbaijans bidrag har bland andra Anders Bagge skrivit. Trodde han kunde bättre.Trist och tråkigt.

Cypern har en låt som Henrik Arvidsson skulle ha lyssnat på 1991 när vi var ihop (eller vad tror du Malin?). Fast även han skulle resonera som Andres Lokko... Rätt bra tycker jag

Holland. Kvällens, kanske tävlingens sämsta bidrag. Perfekt kisspaus. Fast den sätter sig och alla som tycker om dansband kommer att gilla den här tror jag. Gissar att detta blir pappas favorit.

Israel har en smäktande, mäktig ballad som verkligen berör fast man inte förstår ett ord. Och fastän han sjunger en textrad som låter som "gamla knarkare så tror jag låten kan vinna. En hög placering är definitivt att vänta sig på lördag.

Kroatien. Vackert och bra. En låt värdig ett land från Balkan. Men vad heter dom??

Slovenien. Riktigt, riktigt dåligt. Går den vidare, blir jag verkligen arg.

Självklart hoppas jag att Sverige blir framröstad till finalen. Jag brukar alltid tippa helt fel på Sveriges placering och i år när jag tror att vi kommer långt ner så kanske vi vinner. Låten är skriven av schlagerkungen Bobby Ljunggren och jag tycker att den är lite tråkig.

Turkiet har väl den enda låten förutom Tyskland som jag verkligen gillar. Skitbra tycker jag verkligen att den är. Till och med Gustav skulle ha gillat den (även om han utan att veta om det resonerade som Andres Lokko, att även en bra låt blir dålig om den är med i Melodivestivalen). 2004 hade dom en liknande låt och den kom på 4:e plats. Hoppas dom kommer tvåa efter Tyskland på lördag.

Tyskland, Frankrike, Spanien, Storbritannien och Norge är redan vidare till final per automatik.

Inga kommentarer: