fredag 10 april 2009

Långfredag.

I kväll åkte Annika hem. Känns väldigt tråkigt men jag är glad för de dagar hon och barnen var uppe. Frans är lika gammal som Gustav var när Klara föddes och många fina minnen dök upp när jag såg Frans leka och prata och fixa och greja. Gustav var också glad att dom var uppe- på något sätt verkade han känna det som att släktingar var på besök, han har ju känt Annika i hela sitt liv, och han var väldigt nöjd och avslappnad med att dom var där. Annars är han ju inte så pigg på att ta emot besök.

Jag och Gustav hade en mysig morgon med frukost på sängen (som vanligt) och lugn och skön tillvaro utan för mycket spring (de flesta kontroller behövs ju inte göras längre och det är heller inga läkare som jobbar långfredag...). Båda tog en välbehövlig dusch och sedan sov vi en dryg timme. Sedan kom Johan med värsta presenten från Jimmy (en av Johans fem bröder), ett X-box 360! Är inte helt säker på vem som kände mest pepp- Johan eller Gustav. Gustav fick plasma på eftermiddagen och igen fick han en reaktion med frossa och obehag i kroppen. Mycket jobbigt och oroligt för Gustav men inget farligt som tur är.

Ikväll sover jag och Johan hemma- inte ofta det händer att vi är ensamma längre, dom nätterna är lätträknade. Klara sover med Daniel och Gustav på sjukhuset inatt. Väl hemma är det rätt många tankar som rör sig i knoppen. Mest känner jag att jag vill ha tillbaka det liv vi levde före Gustav blev sjuk. Jag tänker ofta på fettisdagskvällen då vi blev inskrivna på barn 3 och önskar så innerligt att tiden kunde vridas tillbaka och det visade sig att Gustav inte alls hade cancer och vi kunde åka hem och sova. Fortfarande känns det som händer rätt overkligt och ibland känns det som att jag står utanför och tittar på.

2 kommentarer:

Annika Gunnarsson sa...

Det var jättekul att vara hos er och Alvin sa precis att han redan längtade efter Gustav. Vi tycker om er mycket och hoppas vi ses snart igen. Hoppas också att du Gustav är pigg i helgen och att den indiska maten smakar bra hos mormor och morfar. Puss kram.

Anonym sa...

tja gurra!glad påsk hälsningar från videvägen och wille hl.håller tummarna för dig.vi hörs!