torsdag 27 augusti 2009

Andra rapporten.



Sitter på sal 4 med min nya dator. Gustav sitter upp i sängen och tittar på Jönssonligan utan att vi har behövt tjata upp honom.

Vi väntar på att lungorna ska röntgas. Det är rätt mycket slem som hostas upp och man vill kolla läget lite bara. Han har skrattat och varit trevlig och mår alltså bättre än igår men långt ifrån bra. Man har ju inte så höga krav nuförtiden...

Snart ska han cykla lite på motionscykeln här inne för att få dagens present. Hot och mutor blir man tvungen att ta till även på cancersjuka snart tonåringar. Eller dagens andra present förresten. Han fick en mycket uppskattad, pratande Homerölöppnare av Lisa och var tvungen att beställa in en oöppnad Loka.

9 kommentarer:

Maria sa...

Jobbigt med detta slem och hosta. Inte lätt att orka få upp ngt heller. Visst är det fantastiskt att de kan komma med en mobil röntgen? Självklart var du värd en egen dator, hur ska du annars kunna uppdatera oss och blogg. Man blir lätt beroende av andras bloggar, som Gustav sa till dig!! Smart kille. Tack för ditt inlägg och vad skönt att du fick ut något från min blogg. Jag har läst tillbaka i den ofta själv, för den egna bearbetningen. Så du kommer att läsa din egen blogg mkt sen, man förstår inte vad man är med om när man är mitt upp i det hela. Kram till er!!

Anonym sa...

Hej alla!

Vad kul att se att Gustav verkar må hyfsat i alla fall, han ser ganska pigg ut där han ligger och tittar på film ;=).
Snart är ni tillbaka i Umeå ska ni se, tiden kommer bara att rinna iväg...
Kramar till er alla, Camilla

Anonym sa...

Kämpa på och vi tänker på er! Kramar från Cronés

Lisa sa...

Så ni hade inte Homer-ölöppnare redan. Vilken tur :) Det betyder ju inte att jag uppmuntrar öldrickande av något slag - Gustav!
Lycka till med cyklandet!
Kram kram

Anna sa...

"Mmmm, beeer... psssscht... Yes, yes, yes!!!" eller nåt liknande va? ;) Jag fick en såndär av en kille i klassen för han tyckte den passade mig bra ?! å jag som inte ens dricker öl.

Anonym sa...

Hej Anna och Gustav! Nu är sommaren i princip till ända, svininfluensan troligtvis avklarad (hoppas hoppas att ni slipper den!) och det vanliga livet börjar igen för oss lyckliga. Hoppas hoppas att det vanliga livet inte ligger alltför långt borta för er heller. Mardrömmen som ni segar runt i går ju egentligen inte att orka med, men vad är alternativet? Tiden går framåt på något underligt sätt och det kommer nya dagar, hur djävligt det än är.
Vi kollar på bloggen, men har under ganska lång tid inte kunnat komma åt kommentarrutan av någon anledning (troligtvis pga vår sjuka dator) men nu verkar det fungera. Samuel fick iväg några rader till Gustav häromdagen; ett nytt WOW-game card är startat här och Samuel träffar gärna Gustav i den där andra världen. Är Gustav fortfarande på samma server?

Vi skickar massor av värmande stärkande tankar!
Kram från Samuel och Susanne

Unknown sa...

Vad exakt säger Homerölöppnaren?

Kramar Johanna

Lisa sa...

Förmodligen nåt som skulle få fröken Karin att hurvas :)

Anonym sa...

Hej Anna och Gustav och Daniel!
I eftermiddags träffade jag en glad tjej utanför Rosen.Det var Klara.Det var så gulligt att hon ville stanna och prata med sin gamla fröken.(det är inte alla barn som ställer upp på det). Klara berättade hur det var just nu och visade sticken i ryggen. Det var så roligt att träffa henne, Söt-Klara.Jag berättade att jag läser bloggen, oftast med en tår i ögat.Ni ska veta att vi är många som tänker på er. Vi håller tummarna så hårt hårt.Kramar i massor // Agneta Luna m. familj