lördag 29 augusti 2009

Kryss och X-box

Lördag morgon började med en brutal väckning av undersköterskan. Dom drar ofta upp dom helt mörkläggande rullgardinerna när man knappt vaknat. Blodtryck, syresättning, feber och vikt ska kollas. Härom dagen hade han samlat på sig flera kg vätska och fick vätskedrivande.

Gustav hade feber och fruktansvärt ont i halsen när han vaknade men nu efter en och en halv timme är han piggare och sitter upp i sängen och spelar X-box och som vanligt sen han blev sjuk tyder det på att han mår rätt ok.

Jag lyssnar på Melodikrysset som sänds live från Oskarshamn. Känner på mig att jag vinner den där klockan den här här veckan (som jag försökt vinna i sju år nu..).

Johan och Hugo hade en bra natt. Själv vaknade jag flera gånger av minsta lilla ljud. Jag känner inte igen ljuden eftersom jag sover här så sällan. Jag rycker till och tror att Gustav kräks, ramlar ur sängen, behöver hjälp med droppställningen osv.

Inga kommentarer: