söndag 13 september 2009

Besöksförbud.

Från och med måndag inför man besöksförbud här. Bara mamma, pappa och syskon får komma in på avdelningen. Och Johan förstås.

Jag ska ge mig själv besöksförbud också. Inte för att det blir så stor skillnad. Jag ska alltså inte träffa någon eller röra mig i andra miljöer än Donken och B78. Nästan.

Jag som planerat att ha en kväll för oss själva, jag och Johan. Pappa med Gusten och mamma med Hugo. Fast pappa är ändå lite förkyld så det hade väl fallit ändå.

Natten har varit inte varit mer än ok. Han har haft ont och kissat varannan timme. Det svider i cvk:n när han får vissa mediciner och det känns obehagligt med slangen i halsen och såret på magen.

 
Bild på nyopererad Gustav. Den vita bullen är det gamla cvk-hålet, den röda pricken det nya.  Lappen på halsen är där slangen ligger under huden och går in i venen.

5 kommentarer:

Alexandra sa...

Vi har ju också besöksförbud men in till hemmet. Dessa förkylningstider alltså. Vad det ska ställa till...

Så skönt att Gustav är piggare den här gången!

Zachrissons sa...

Skönt att minimera smittoriskerna, men jag lider med dig och familjen som blir isolerade. Hoppas att dagen blev bra trots bröstont (efter vårt tel. samtal på fm).
Stor kram Linda

Bjorkholm08 sa...

Har du skype så kan vi ju prata lite på den, kanske dricka lite te eller rödvin och äta chips, så känns det som att vi är i samma rum :-)

Maria sa...

Har varit bortrest i helgen och missat allt vad ni gått igenom. Förstår din frustration, man vill så väl att allt ska flyta på. Vad typiskt att detta ska hända med CVK:n. Min Victoria var tvungen att ta bort sin CVK under isoleringen pga att de trodde att den gav henne all feber som ej försvann. Hon fick då en port istället och vad mkt bättre detta blev, men det trodde vi inte innan. Hoppas att allt kommer att gå er väg nu, inga mer hinder. Kram Maria

Amanda sa...

Hej Anna!
Vilka kämpar våra barn är.
Styrkekramar till er,
Linda Mangialardo (Amandas mamma )